Grafschennis

Ik zei: ik ben maar een
een lijk, een ding ontdaan
van haar en huid

Maar zij zagen
in mij hun verhaal
groeven mij op, pakten mij
tot op het mergbeen aan

gebruikten mijn botten als een stok
om levenden mee te slaan

Zeiden:’Jouw angst is ongegrond,
als je al bestond was je een nacht
zonder sterren en zonder maan.’

En ik kroop door het stof
als een slang zonder staart
en zonder kop

boog mijn takken over het water
gaf tanden en nagels
aan de schaduw
die lengde in het licht
van mijn gestolen naam

Over G. Van Het Veld

Schrijven is voor mij een therapie! Mijn gedichten en verhalen zijn autobiografisch en anekdotisch.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

